NAUJO TIPO SANKRYŽA

INOVACIJA:

Išskirtinis PINAVIA privalumas – didelis laisvas žemės plotas sankryžos viduje, kurį galima išnaudoti lengvųjų automobilių stovėjimo aikštelėms iki 20.000 stovėjimo vietų, multimodalinio transporto ir logistikos terminalų infrastruktūrai. Virš stovėjimo aikštelių galima statyti dangoraižius ir įrengti juose 20.000-30.000 darbo vietų strategiškai lengvai pasiekiamuose miesto taškuose – magistralinių kelių susikirtimuose. PINAVIA gali akumuliuoti lengvųjų automobilių perteklių spūsčių valandomis, sutrumpinti nemažos dalies keleivių kelionės trukmę, pasitarnauti kovoje su aplinkos taršos ir klimato kaitos mažinimu.

1-a sankryža, kurioje projektinis važiavimo greitis V-70 km/h su įrengtu 20.000 stovėjimo vietų parkingu lengviesiems automobiliams ir 20.000 darbo vietų, kai keleiviui kelionė 1-a kryptimi kasdieną sutrumpėtų tik 5 km, potencialiai per metus leistų taupyti: 48 mln. lengvųjų  automobilių kilometrų ridą arba 27.36 milijonus eurų už amortizaciją, kai vidutinė lengvojo automobilio amortizacija 0.57 E/km.; 3.84 milijonų litrų degalų, arba 3.84 milijonų eurų, kai vidutinė lengvojo automobilio degalų norma mieste 8 l/100 km; 2784 tonas CO2, kai vieno lengvojo automobilio keleivio kilometrui tenka 58 gr. CO2; 3.2 milijono val., arba 16 mln. eurų, kai val. vertė 5 e/val. Pasilikdami dirbti sankryžos infrastruktūroje visi vairuotojai galėtų taupyti 43.36 milijonus eurų per metus.

Išradimas patentuotas JAV, Europos Sąjungoje, Rusijoje, Kanadoje ir Ukrainoje.

INOVACIJOS PASKIRTIS:

Išradimas „Autokelių mazgas“, arba tiesiog sankryža PINAVIA, skirtas užtikrinti aukštos kokybės keleivių judėjimą, mažinti kelių transporto spūstis, energijos ir laiko nuostolius, aplinkos taršą ir planetos klimato kaitą.

INOVACIJOS PRIVALUMAI:

Funkcionalumu 2-jų lygių „Autokelių mazgas“ pralenkia aukščiausios klasės 4-ių lygių magistralinių kelių sankryžas. Tokio tipo sankryžos statybos kaina daugiau nei 2 kartus mažesnė nei įprastų. Ji pasižymi dideliu transporto pralaidumu. Eismas saugus, nes nesikerta transporto srautai ir nekinta važiavimo greitis, nereikia keisti eismo juostų, yra galimybė apsisukti.

ĮDOMŪS FAKTAI:

  • Projektinis važiavimo greitis sankryžoje – 70 km/val. Galima važiuoti pastoviu greičiu; nereikia keisti eismo juostų.
  • Be infrastruktūros sankryžos statybai reikalingos investicijos priklauso nuo jos geometrinės schemos, projektinio važiavimo greičio ir eismo juostų skaičiaus. Sankryžos kaina – nuo 10 iki 30 mln. eurų.
  • Palyginti su Klaipėdos Jakų sankryžos rekonstrukcijos kaštais, PINAVIA būtų pastatyta dvigubai pigiau ir būtų palikta galimybė įrengti priemiestinę 2.000 vietų stovėjimo aikštelę lengviesiems automobiliams, kurių perteklius blokuoja Baltijos prospekto ir Šilutės plento žiedinę sankryžą.
  • Tinkamiausios vietos sankryžos statybai Vilniuje yra Santariškėse, Geležinio vilko ir Mokslininkų gatvių sankirtoje. Sankryžos statybos kaina – apie 10 mln. eurų, tačiau keleiviai kasmet galėtų sutaupyti apie 12 mln. eurų įskaičiuojant amortizacijos, degalų ir laiko kaštų sutaupymą.
  • Inovacija vystyta 5 metus.

IŠRADĖJAS:

Stanislovas Buteliauskas

APDOVANOJIMAI IR ĮVERTINIMAI:

  • 2010 m. tarptautinės Maskvos inovacijų ir investicijų parodos sidabro medalis.
  • 2010 m. Tarptautinės inovacijų ir investicijų parodos „Naujas laikas“ aukso medalis.
  • „Archimedes 2011“, aukso medalis.
  • 2012 m. „40th Exhibition of Geneva Inventions” sidabro medalis.
  • 2012 m. „5th International Invention Fair of the Middle East“ aukso medalis.
Paskutinė atnaujinimo data: 2018-01-31