BDAR
gdpr

Unikalaus dizaino elektromobilių krovimo stotelių kūrėjai tikisi paskatinti drąsiau rinktis žalesnį transportą

Data

2021 12 23

Įvertinimas
0
Unknown-3.jpeg

Lietuvoje sparčiai augant elektromobilių skaičiui, kyla poreikis pritaikyti ir vystyti šių transporto priemonių įkrovimui reikalingą infrastruktūrą bei padaryti ją labiau prieinamą kuo daugiau gyventojų. Todėl išmanių elektromobilių krovimo stotelių kūrėjai siūlo sprendimą, kuris ne tik išplės šių priemonių tinklą Lietuvoje ir už jos ribų, bet ir paskatins gyventojus drąsiau rinkis žalesnį transportą.

Reaguoja į augantį poreikį

UAB „In Balance grid“ – elektromobilių įkrovimo tinklo operatorius, kuriantis ir valdantis išmanias šių transporto priemonių įkrovimo stoteles. Įmonės direktorius Simonas Stankus pasakoja, kad idėja sukurti unikalų elektromobilių krovimo stotelių dizainą kilo susidūrus su visų juos vairuoti norinčiųjų patiriama problema – kur pakrauti šią transporto priemonę. Todėl norėdami prisidėti prie reikalingos infrastruktūros atsiradimo ir plėtros, įmonės atstovai pradėjo analizuoti rinkoje esančius sprendimus. Greitai UAB „In Balance grid“ komanda suprato, kad daug jau veikiančių priemonių yra neefektyvios kaštų ir energetine prasme, todėl nusprendė sukurti savo stotelės versiją.

Pasak UAB „In Balance grid“ direktoriaus, elektromobilių skaičiaus augimas paskatins iki šiol neregėtą elektros energijos poreikį, o elektros tinklai nebuvo sukurti pakelti tokio didelio krūvio. Todėl, jeigu įkrovimo infrastruktūra nebus įrenginėjama išmaniai, susidursime su nuolatiniais elektros tiekimo nutrūkimais arba reikės atnaujinti visą elektros tiekimo tinklą.

Tuo tarpu įkrovimo tinklo operatoriaus siūlomas sprendimas leidžia optimizuoti elektros vartojimą ir patenkinti augantį elektromobilių įkrovimo poreikį be būtinybės keisti esamą elektros instaliacijos infrastruktūrą. Įvertindama egzistuojančias problemas, įmonė investuoja į stotelių ir programinės įrangos technologinius aspektus, sprendžiančius nemažai sudėtingų elektromobilių įkrovimo infrastruktūros dilemų. 

„Taip pat galvojame, kaip savo sprendimą pritaikyti taip, kad jis būtų orientuotas į tūkstančių naujų stotelių kūrimą, nes tai neabejotinai bus didelis iššūkis ateityje. Turime pasiūlymus, kurie leidžia energiją paskirstyti dinamiškai, taupyti infrastruktūros kaštus, daryti mažesnį poveikį aplinkai ir su tais pačiais resursais įrengti iki penkių kartų daugiau krovimo taškų nei įprastais metodais. Siekiame, kad kuriamos stotelės būtų išmanios ir veiktų daiktų interneto principu, t. y. galėtų bendrauti tarpusavyje ir su valdymo sistemomis, reaguotų į elektros pasiūlą ir paklausą, tinklo pikus, ir jį balansuotų“, – sako S. Stankus.

Siekia paspartinti transporto elektrifikaciją

Pašnekovas pasakoja, kad elektromobilių stotelių dizaino idėją vysto nuo 2018 m. Šiandien kompanija siūlo ne tik šių transporto priemonių įkrovimo stotelę, bet ir naują, inovacijomis paremtą elektromobilių įkrovimo technologinį konceptą bei klientų poreikius atliepiančius verslo modelius. 

UAB „In Balance grid“ klientams, tarp kurių nekilnojamojo turto fondai, valdytojai, prekybos tinklai, suteikia galimybę įsigyti išmanias elektromobilių įkrovimo stoteles arba nuomotis infrastruktūrą paslaugos modeliu. Elektromobilių įkrovimo taškus įmonė įrenginėja ir savo lėšomis, pasirinktose perspektyviose vietovėse. Šiuo metu viešam naudojimui prieinamos jau penkios kompanijos sukurtos elektromobilių įkrovimo stotelės, dar daugiau jų yra įrengtos privačiose stovėjimo aikštelėse, skirtose įmonių darbuotojams.

S. Stankus papildo, jog jo vadovaujama įmonė savo veikla siekia prisidėti prie taršos mažinimo bei paskatinti žmones rinktis žalesnį transportą. „Mūsų technologiniai sprendimai padeda tvarkytis su plėtros iššūkiais, o verslo modeliai leidžia klientams stoteles įsirengti paprasčiau ir su mažesnėmis investicijomis. Abiejų polių – verslo ir technologinio – pagalba siekiame padidinti elektromobilių įkrovimo infrastruktūros prieinamumą ir taip paspartinti transporto elektrifikaciją.“

Pasak vieno iš idėjos sumanytojų, jau pirmieji įmonės įgyvendinti projektai leido įsitikinti, kad siūloma paslauga yra reikalinga ir jos aktualumas tik didės. „Egzistuojančioje „vištos ir kiaušinio“ diskusijoje, kas turi atsirasti pirmiau – elektromobiliai ar infrastruktūra – mes užtikrintai stojame į infrastruktūros pusę. Kai žmonės pradės matyti, kad stotelių tinklas yra platus, jų atsiranda prie namų, mėgstamų prekybos centrų, darbo vietų, tuomet gyventojai galės pasitikėti infrastruktūra ir drąsiau persės į elektromobilius“, – mintis dėsto pašnekovas.

Tikslas – tapti regiono lyderiais

UAB „In Balance grid“ komanda sparčiai auga ir šiuo metu ją sudaro jau 26 nariai, kurie kosmoso, aviacijos ir lazerių sektoriuose įgytas žinias pritaiko kurdami naują produktą. Tuo tarpu ilgametę patirtį pardavimų, finansų ir strateginių klausimų srityse sukaupę darbuotojai prisideda prie verslo vystymo sėkmės.

Kalbėdamas apie iššūkius, su kuriais tvarkosi veržli komanda, S. Stankus sako, kad sudėtingiausia naujai įmonei buvo atlikti pirmuosius pardavimus, kuomet susidūrė su požiūriu, kad elektromobiliai yra tolimas ateitis. Pasak jo, dar ir dabar daug laiko prireikia skirti vartotojų edukacijai. 

„Elektromobiliai ir jų įkrovimo sektorius vis dar labai nauja, sparčiai besivystanti ir kintanti sritis. Perėjimas prie elektromobilių reiškia ir didelius vartotojų įpročių pokyčius. Juk elektros, kitaip nei degalų, galima „įsipilti“ visur – namuose, darbe, prekybos centre ir t. t. Esame lūžio taške, susiduriame su dideliu skirtingos informacijos kiekiu. Normalu, kad sprendimai dėl stotelių įsirengimo reikalauja laiko. Todėl stengiamės būti ne tik produkto pardavėjais, bet ir kompetencijų centru, nes konsultuojame klientus apie šį sparčiai besikeičiantį sektorių ir siūlome jiems išbaigtą sprendimą“, – teigia pašnekovas. 

Tarp įmonės ateities planų – sparti plėtra Baltijos šalyse ir Lenkijoje. Šiame regione UAB „In Balance grid“ planuoja įrengti tūkstančius naujų elektromobilių įkrovimo stotelių ir tapti didžiausiu stotelių tinklo operatoriumi. Ne mažiau dėmesio komanda skiria ir tolesniam išmanių krovimo stotelių tobulinimui bei technologijos bandymams. 

Parama – atspirties taškas

UAB „In Balance grid“ direktorius pasakoja, kad siekdami užpatentuoti ir apsaugoti sukurtų elektromobilių įkrovimo stotelių dizainą dėl paramos kreipėsi į Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūrą (MITA). Įmonė pasinaudojo priemone „Inopatentas“, skirta apsaugoti intelektinę nuosavybę tarptautiniu mastu bei skatinti vykdyti mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų veiklas.

„Pradedančiam verslui, startuoliams tokios priemonės gali būti labai didelė ar net lemiama pagalba. Kai idėją reikia išjudinti su minimaliais resursais, kiekvienas euras ar ekspertinė konsultacija gali būti tas atspirties taškas, nuo kurio viskas prasideda ir nuvažiuoja pirmyn“, – dėsto pašnekovas.

S. Stankus teigia, kad norint savo idėją paversti verslu, svarbiausia veikti ir skirti laiko pasidomėti galimomis paramos formomis. „Niekada nebus tobulo laiko ir tobulų aplinkybių, nes idėjos vystymo etape visų atsakymų neturime. Tačiau šioje stadijoje svarbiausia kompetetinga ir motyvuota komanda. 

Dažnai kaip pagrindinį stabdį matome resursų trūkumą. Tačiau dabar labiau negu bet kada galima lengvai pasiekti daugybę skirtingų priemonių ir programų, kurios gali padėti išjudinti idėją iš pradžios taško. Reikia tik nepatingėti jomis pasidomėti, išsirinkti tinkamiausią ir pasinaudoti. Tai gali būti pradinis finansavimo šaltinis, leisiantis pradėti savo veiklą“, – sako elektromobilių įkrovimo stoteles kuriančios kompanijos vadovas.

Pašnekovui pritaria ir MITA vadovė Birutė Bukauskaitė: „Dažnai viskas ko reikia tam, kad inovatyvios idėjos virstų sėkmingais produktais ir paslaugomis, yra patikėti jomis, bei padrąsinti jų kūrėjus. Todėl veiklą pradedantiems startuoliams ar pažangius sprendimus vystančioms įmonėms teikiama finansinė ar konsultacinė parama gali būti kertinės siekiant sėkmingo rezultato.“

Parengta pagal MITA komunikacijos kampaniją „Inovacijų Lietuva: ar žinai, ką kuriame?“, kuri finansuojama ES struktūrinių ir investicinių fondų lėšomis.