GYDANTYS VIRTUALIOS REALYBĖS SPRENDIMAI
KURIAMA INOVACIJA:
Projektas „Virtualios realybės technologijų panaudojimas kuriant naujas psichoterapijos priemones“ skirtas ištirti virtualių technologijų panaudojimo poveikį gydymui ir poros intervencijos priemonių sukūrimui: viešojo kalbėjimo baimei ir panikos sutrikimams gydyti. Pasirinkta psichoterapijos sritis, nes yra mokslinių įrodymų, kad virtualios realybės intervencijų gydymo efektyvumas šioje srityje pakankamai didelis.
INOVACIJOS PASKIRTIS:
Virtualios realybės technologijų panaudojimas kuriant naujas psichoterapijos priemones.
INOVACIJOS PRIVALUMAI:
Sparčiai vystantis technologijoms plečiasi ir virtualios realybės pritaikymo galimybės. Rinkoje vis daugiau įvairių virtualios tikrovės įrenginių, tačiau jiems trūksta turinio. Kokybiško turinio sukūrimui reikia specifinių žinių, įgūdžių ir mokslinių tyrimų. Medicina – ypatingai jautri virtualios realybės turinio kūrimo sritis, kuri reikalauja moksliškai pagrįstų tyrimų, patvirtinančių, kad sukurtas produktas tinkamas ir turi gydomąjį poveikį. Šiuo metu medicinai skirtų virtualios realybės turinio sprendimų vienetai; didžiąją dalį jų gamina JAV. Tačiau mokslininkų tyrimai jau įrodo, kad virtualios realybės technologijos gali žymiai paspartinti paciento gijimo procesus ir padėti sutaupyti daugybę medicinos sistemos lėšų, kurios skiriamos medikamentams.
ĮDOMŪS FAKTAI:
- Virtualios realybės technologijos užuomazgos atsirado šeštajame dešimtmetyje.
- Kalifornijos, Teksaso ir kitų JAV valstijų ligoninės jau įdiegusios virtualios realybės sprendimus, padedančius atpalaiduoti pacientų nervinę sistemą, nukreipti dėmesį ir taip sumažinti jų patiriamus skausmus.
- Stanfordo universitete virtualios realybės įranga chirurgų mokymui ir operacijų simuliacijoms naudojama nuo 2002 m.
- Virtualią realybę psichoterapijoje taikanti įmonė „SneakyBox“ yra 1-a pirmųjų virtualios tikrovės technologijų kūrimo studijų Lietuvoje.
INOVACIJOS PROJEKTO AUTORIUS:
UAB „SneakyBox“
APDOVANOJIMAI IR ĮVERTINIMAI:
- Microsoft organizuojamas technologijų turnyro konkursas „Imagine Cup“ 2012– Top 10 finalininkai, Australija
- IT konsultantų konkursas „Business Run 2012“ – 2-osios vietos nugalėtojai, Lietuva
- Tarptautinis mobiliųjų programėlių verslo akceleratorius „AppCampus“ – nominacijos ,,Hottest Developer Program“ laimėtojai, Suomija
- Renginys „Startup Weekend Lithuania 2013” – nominacijos „Best Game“ laimėtojai, Lietuva
- Renginys „Startup Weekend Kaunas 2014“ – nugalėtojai, Lietuva
- Konkursas „Microsoft AppStar 2015“ – nugalėtojai, Baltijos šalių regione, Lietuva
- LOGIN interneto apdovanojimai 2016 – nominacijos „Best Game“ laimėtojai, Lietuva
- Žinių ekonomikos forumo 2017 inovacijų apdovanojimai – Top 10 finalininkai, Lietuva
- King organizuotas konkursas „GDC“ konferencijos metu 2017 – Top 6 finalininkai, JAV
- Konkursas „Microsoft AppStar 2017“ – Top 10 finalininkai, Ukraina